سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جواندل

12 اردیبهشت 1389 - 08:26:26


بچه‌ها چه فرقی با بزرگترها دارند!
چند دلیل برای اینکه بچه‌ها به ندای کود درونشان توجه بیشتری دارند:
1-بچه‌ها به غیر از زیبائی‌های اطرافشون چیزی نمی‌بینن. حال آنکه بعضی از بزرگترها فقط دنبال دیدن زشتی‌ها هستند.
2- بزرگترها از هیچ و پوچ یا بهتر بگیم دلایل کاملاً منطقی، قهر و دعوا راه می‌اندازند و در آخر کار رو به جائی می‌رسونن که بهترینش قهر یک ساله و بدترینش ترک همیشگی‌شان و در موارد زناشوئی جدائی است. در حالی‌که بیشترین مدت قهر بچه‌ها یک ساعت و در آخر هم آشتی آشتی هر دو بریم تو کشتی
3- در دنیای بچه‌های هر کی زودتر بگه دوستت دارم برنده است ولی در دنیای بزرگترها هر کی زودتر بگه دوستت دارم بازنده است.
4- بچه‌ها همیشه دوست دارن یاد بگیرن (شاگرد باشن) و بزرگترها دوست دارن همیشه یاد بدن (استاد باشن).
5- بچه‌ها القاب یا بهتر بگیم مسئولیت رو راحت قبول می‌کنن و با عشق پی‌گیرش هستن ولی بزرگترها از قبول این القاب یا مسئولیت‌هائی مثل همسر، پدر و مادر هراس دارند و در بعضی از موارد از زیر بار مسئولیت فرار می‌کنند.
6- پیش بچه‌ها دروغگو دشمن خدا است. ولی پیش بزرگترها دروغ مصلحت‌آمیز اشکالی نداره.
7- بچه‌ها خیلی راحت نشون می‌دن که دوست دارن همیشه با کی باشن و از کی بدشون می‌آد ولی بزرگترها در بعضی مواقع کسانی‌رو که دوست دارن پیش اونها باشن، خرد می‌کنن و برای حفظ منافع با کسی می‌رن که می‌دونن از اون بدشون می‌آد.
8- بچه‌ها خیلی راحت از طرف مقابلشون می‌خوان که براشون کاری انجام بده یا باهاش جائی بیان و یا کاری رو به خاطر اون انجام نده. ولی بزرگترها لقمه رو صد بار دور سرشون می‌چرخونن و در آخر هم طرف مقابل منظورشون رو، درک نمی‌کنه و سوءتفاهم ایجاد می‌شه.
9- بچه‌ها منظور خودشون رو واضح بیان می‌کن ولی بزرگترها از یک جمله می‌تونن هزار و یک منظور داشته باش. مثلاً: وقتی بچه‌ای به طرف مقابل می‌گه که امروز خشگل شدی واقعاً منظورش همینه ولی اگه یه بزرگتر این حرف رو بزنه یعنی دوست دارم تمام روز با تو باشم یا عزیزم سرم شلوغ نیست یا آنقدر دوست دارم که هر روز تو رو زیباتر می‌بینم یا عجب پاچه‌خوار خوبی‌ام!
10- بچه‌ها برای رسیدن به هدف دست به همه‌کاری می‌زنن ولی نه هر کاری. در صورتی‌که بزرگترها برای هدف خودشون به هر کاری دست می‌زنن.
11- بچه‌ها حتی با گرفتن یک توپ یا سیب خوشحال می‌شن ولی بعضی مواقع اگه دنیا رو به بزرگترها بدی لذت زیادی نمی‌برن.
12- بچه‌ها با هم زندگی می‌کنن و همه رو به یک چشم نگاه می‌کن در حالی‌که بزرگترها هزار دلیل می‌آرن که فلانی لیاقت دوستی با منو نداره!
13- بچه‌ها آب رو در فنجان کوچکشون چای، آبمیوه، قهوه، نوشابه و … فرض می‌کنن و از خوردنش لذت می‌برن. ولی بزرگترها به دنبال بهترین‌ها هستند و تازه بعدش هم ایراد می‌گیرن!
14- بچه‌ها در عالم خودشون سرشون بره حرفشون نمی‌ره و بعضی از بزرگترها حرف ? دقیقه قبل رو هم قویاً تکذیب می‌کنن.
15- بچه‌ها خدا رو مهربون‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین و بهترین می‌دونن ولی بزرگترها البته بعضی اوقات خدا رو بی‌رحم می‌دونن.


نوشته شده در دوشنبه 89/10/13ساعت 6:0 عصر توسط علیرضا اعلم نظرات ( ) |


کد قالب جدید قالب های پیچک