سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جواندل

پیشنهاد غذا برای افراد عصبانی

 

 

حالا زمانی است که آن را فراموش کنید، چون اگر شما غذاهای درست را داخل بشقاب بگذارید و وقتی عصبی هستید آن‌ها را بجوید اعصاب‌تان آرام می‌شود. این خبر خو...

 به گزارش جوان پارسی به نقل از سلامت نیوز ، حالا زمانی است که آن را فراموش کنید، چون اگر شما غذاهای درست را داخل بشقاب بگذارید و وقتی عصبی هستید آن‌ها را بجوید اعصاب‌تان آرام می‌شود. این خبر خوبی است زیرا استرس زیاد در درازمدت خطر فشار خون، بیماری قلبی و چاقی را افزایش می‌دهددر ضمن یادتان باشد که، چون استرس زیاد تمایل به بچه‌دار شدن را کاهش می‌دهد.

این غذاهایی که معرفی خواهیم کرد، استرس را کاهش داده و می‌توانند آسیب‌های ناشی از استرس مزمن که به بدن وارد شده را کاهش دهند. بنابراین وقتی عصبی هستید از این غذاها بخورید.

روز را با آرامش شروع کنید

    صبح

صبحانه: 2 عدد نان جو همراه بادام خام، گردو، توت خشک و مقداری شیر کم چرب؛ همه اینها را با یک لیوان آب پرتقال بخورید.

میان‌وعده صبحگاهی: پاپ‌کورن بخورید تا نیاز بدن‌تان از خوردن غذای شور تامین شده و در عین حال کاملا سیر شوید.

    بادام

وقتی کاملا ترمز بریده‌اید بروید سراغ یک مشت بادام. بادام مملو از ویتامین E است؛ آنتی‌اکسیدانی که باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود. بادام حاوی ویتامین‌های گروه B نیز هست که کمک می‌کند بدن در شرایط ناخوشایند بتواند خود را جمع‌و‌جور کند. یک چهارم فنجان بادام نیاز روزانه شما به این مواد را برطرف می‌کند. یک راه ساده دیگر خوردن کره بادام به‌جای کره بادام زمینی در روزهای سخت است.

جایگزین‌های بادام/ پسته یا گردو

پسته خام یا گردو گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی بادام هستند. هر 2 اینها کمک می‌کنند تا قلب شما در شرایط پرفشار، فشار مضاعفی را متحمل نشود. متخصصان قلب معتقدند وارد شدن استرس بلافاصله باعث واکنش سریع قلبی عروقی می‌شود که از آن با عنوان فرار یا پرواز یاد می‌شود. وقتی استرس به بدن وارد می‌شود هورمون آدرنالین فشار خون را افزایش می‌دهد تا انرژی مضاعفی را برای بدن فراهم کند.

بنابراین شما برای دویدن به سرعت برق‌و‌باد، انرژی کافی در اختیار خواهید داشت. ولی چون ما به ندرت در چنین شرایطی قرار می‌گیریم(که واقعا نیاز به دویدن و پریدن داشته باشیم) پس بهترین کار جلوگیری از وارد شدن این فشار به قلب است.نتایج مطالعه‌ای که در سال 2007 در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام گرفته، نشان می‌دهد خوردن 45 گرم (تقریبا یک مشت) پسته در روز فشار خون را کاهش می‌دهد؛ بنابراین قلب شما نیازی به اضافه‌کاری نخواهد داشت. محققان دریافته‌اند گردو نیز فشار خون را کاهش می‌دهد(چه در شرایط استراحت چه در شرایط استرس)؛ می‌توانید 30 گرم گردو را با سالاد یا نان جو و پنیر بخورید.

بستنی ضد اضطراب و ضد فشار خون/آووکادو

دفعه بعد که دچار استرس شدید و هوس خوردن یک چیز چرب کردید به‌جای بستنی با آووکادو گرسنگی و ولع خود را به غذا تسکین دهید. آووکادو علاوه‌بر رفع گرسنگی، به‌دلیل محتوای بالای چربی تک رشته‌ای غیراشباع و پتاسیم می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش فشار خون بالا خوردن مقدار کافی پتاسیم است.

خوردن نصف یک آووکادو، 500 میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند که این مقدار بیشتر از مقدار پتاسیمی است که از خوردن یک موز متوسط وارد بدن می‌شود. می‌توانید با آووکادو یک درسینگ خوشمزه درست کنید. یک آووکادو متوسط را با 2قاشق غذاخوری آب لیمو و فلفل قرمز به حالت پوره در آورید و نوش جان کنید.


نوشته شده در دوشنبه 91/3/22ساعت 2:20 عصر توسط علیرضا اعلم نظرات ( ) |


کد قالب جدید قالب های پیچک